Terleme Botoksu Nedir?

Terleme Botoksu Nedir?

Botoks Terleme Tedavisi

Terleme kişinin iş hayatını ve özel hayatını etkileyen, özgüveninin azalmasına neden olan çok ciddi bir sorun olarak kabul edilir. Aşırı terleme sorunu yaşayan kişiler toplumda rahat hareket edememe, diledikleri kıyafeti seçememe, insanların ellerini sıkamama, istedikleri ayakkabıları rahatlıkla giyememe gibi farklı sorunlarla karşılaşabilirler. Bu tür sorunlar yalnızca kişinin yaşam kalitesinin ve psikolojilerinin olumsuz yönde etkilenmesine de neden olabilir.

Aşırı terleme, ter bezlerinin normalden daha fazla çalışması sonunda deri yüzeyine salınan terin artması şeklinde tanımlanır. Özellikle avuç içlerinde, koltuk altında ve ayak tabanlarında ortaya çıkan aşırı terleme erkeklerin ve kadınların karşılaştığı sorunlardan biridir.

Aşırı terleme bireyler açısından ciddi sorunlara neden olabilse de tedavi seçeneklerinin oldukça kısıtlı olduğu bilinmektedir. Tedavi amacına yönelik olarak kullanımı tercih edilen krem, pudra ya da sprey gibi alternatifler terlemeyi kesme özelliğine sahip olmayıp yalnızca kısa süreli bir gecikme sağlar. Terleme botoksu yöntemi ise aşırı terlemeye karşı çok etkili ve uzun süreli kalıcılık sağlayan bir tedavi olma özelliğine sahiptir.

Terleme Botoks Nedir?

Botoks enjeksiyonları ile aşırı terleme sorununun ortadan kaldırılmasına terleme botoksu denir. Botoks, sinir uçlarından ter bezlerini uyaran maddenin salınmasını engellemekte bu sayede terlemenin durdurulmasını sağlar. Botoks tedavisi son derece etkili bir yöntem olarak aşırı terlemenin tedavisinde 20 yıldan fazla bir süredir kullanılmaktadır. Terleme botoksu ile kişilerin en fazla şikayetçi olduğu ve yaşam kalitelerinin düşmesine neden olan ayak tabanı, avuç içi ve koltuk altı gibi bölgelerdeki terlemenin durdurulması hedeflenmektedir. Terleme botoksu tedavisinin etkisi enjeksiyonların yapılmasını takip eden 5 ile 7 gün içerisinde ortaya çıkmaktadır.

Terleme Botoksu Tedavisi Nasıl Uygulanır?

Kozmetik ve diğer tıbbi amaçlara yönelik olarak uygulanan botoks prosedürlerinde olduğu gibi terleme botoksu da botoks uygulaması için özel olarak üretilmiş olan ince uçlu küçük enjektörlerle uygulanmaktadır. Aşırı terleme tedavisine yönelik terleme botoksu enjeksiyonu deri tabakası içine uygulanarak deri içerisinde teri barındıran ve yüzeye doğru fışkırtan ter bezi kaslarının bloke edilmesi amaçlanmaktadır. Böylece sorunun meydana geldiği deri tabakası üzerinde terleme botoksu tedavisinin doğrudan bir etki sağlanır.

Terleme botoksu uygulaması yaklaşık 30 dakikada yapılır. Koltuk altına yapılan uygulamaya göre avuç içi ve ayak tabanına yapılan uygulamalar biraz ağrılı olabileceği için kısa süreli anestezi kullanımı gereksinimi olabilir.

Terleme botoksu uygulamasından sonraki ilk 4-6 saat içerisinde kimyasal maddeler içeren parfüm ve deodorant kullanılmaması aynı zamanda ağır egzersizlerden kaçınılması gerekir. Terleme botoksu uygulamasının yapıldığı gün enjeksiyonun gerçekleştirildiği bölgelere baskılı masaj uygulanmamalı, sıcak su ile duş almaktan kaçınılmalıdır. Ayrıca terleme botoksu uygulamasının yapılacağı gün kanama riskini artırabileceğinden dolayı aspirin ve türevleri kullanılmamalıdır.

Terleme Botoks Kimler İçin Uygundur?

Terleme botoksu 18-65 yaş aralığında herkese uygulanabilecek bir tedavi yöntemidir.

·         Hamilelik ve emzirme döneminde olanlara,

·         Myasthenia Gravis gibi kas hastalığı bulunanlara,

·         Uygulama bölgesinde enfeksiyon olanlara,

·         Penicillamin kullanan romatoid artritli hastalara ve aminoglikozit türü antibiyotik kullanan kişilere,

Chloroquine gibi sıtma ilacı ve Cycosporin gibi bağışıklık sistemini zayıflatan ilaçlar kullananlara terleme botoksu uygulanmaz.

Terleme Botoksunun Etkisi Ne Kadar Sürer?

Aşırı terleme sorununun tedavisi amacıyla uygulanan terleme botoksu yöntemi 5-7 gün arasında etkisini göstermeye başlar. Terleme botoksu yöntemi yaklaşık olarak 4-6 ay arasında etkili olur. Devam eden uygulamalar ile etki süresi 9 aya kadar uzayabilir, bu süreler kişiden kişiye değişiklik gösterebilmektedir. Terleme botoksu uygulaması belirli sürelerle yenilenmelidir.

Terleme Botoksu Tedavisi Fiyatları

Botoksla terleme tedavisi 2022 fiyatları hakkında bilgi almak için kliniğimizle iletişime geçebilirsiniz. Terleme botoksu tedavi fiyatı uygulama yapılacak alana göre değişmektedir. Koltuk altı, el, ayak terleme botoksu tedavisi fiyatları farklı olmaktadır.