Migren Botoksu

Migren Botoksu

Migren Botoksu Nedir?

Migren botoksu, migren ataklarının başlamasına sebep olan aşırı kas kasılma bölgelerinin kontrollü olarak zayıflatılarak kronik migren ataklarının başlamasını önlemeye yönelik bir yardımcı migren tedavi yöntemidir.

Migren insan yaşam kalitesini oldukça düşüren bir rahatsızlıktır.

Son yıllarda Migren Botoksu adı ile anılan botoks ile migren tedavisi ile migren hastalığında çok etkili sonuçlar elde etmektedir.

Migren Belirtileri

·         Mide bulantısı,

·         Ses ve ışığa tahammülsüzlük,

·         Zonklayıcı baş ağrısından oluşan belirtiler migreni işaret eder.

Kronik migren atak sayısını azaltan ve olan atakların hafif geçmesini sağlayan Migren Botoksu günümüzde çok popüler ve etkili bir uygulamadır.

Migren Botoksu Nerelere Yapılır?

Migren botoks uygulaması ile ilgili farklı kliniklerde farklı uygulama noktaları tercih edilebilir. Temel prensip migren ataklarını başlatan kas kümelerinin aktif kasılmasını önleyerek migrenin tetiklenmesinin önüne geçilmesi amaçlanmaktadır.

Migren tedavisi için botoks enjeksiyonlarında çok ince iğneler kullanıldığından ağrı duyulmaz.

Migren Botoksu Kimlere Yapılabilir?

Bir ay içerisinde üç atağın üzerinde migren atağı olup, ağrı kesiciler ile tedaviye cevap vermeyen kişilerde Migren Botoksu yapılabilmektedir.

Migren Botoksu Etkisi Ne Zaman Başlar?

Migren botoks sonrası etki yaklaşık 3 gün sonra başlar. Etkinin tam oluşmasının, 10-14. günlerde olduğu gözlemlenmiştir.

Migren Botoks Etkisi Ne Kadar Sürer?

Migren Botoksu etkisi 4-6 ay kadar sürer. Migren Botoks etki süresi migren botoksu yaptıranlar arasında farklılık gösterebilir. Migreni tetikleyen kas kasılmasını oluşturan kas grupları kuvvetli ise migren botoksu sonrası etki daha erken sona ermektedir. Spor yapanlarda, metabolizma hızı yüksek olanlarda etki daha hızlı kaybolabilir.

Migren Botoksu Yararları

Migren botoksu migren ataklarının başlamadan önlenmesini sağlar ve bu sayede kronik migren hastalarında ciddi bir yaşam konforu sağlar.

Migren Botoksu Sonrası Nelere Dikkat Edilmelidir?

Migren botoksu sonrası 2 gün boyunca kan sulandırıcılardan (kan sulandırıcı ilaçlar, yeşil çay, Omega 3, E vitamini) uzak durmak gereklidir. Bunun yanı sıra 2 gün boyunca sıcak su, hamam ve saunadan, sportif faaliyetlerden uzak durmak gerekmektedir.

Migren Botoksu Ankara Fiyatları 2022

Migren Botoksu Fiyatları uygulama sahasının genişliği ve kullanılması gereken ilaç miktarına göre farklılık gösterebilir. Migren Botoksu Ankara Fiyatları hakkında detaylı bilgi için lütfen kliniğimize ilgili telefon numaralarından ulaşınız.